გაკვეთილის თემა | შეკრების ხერხით წრფივ ორუცნობიან განტოლებათა სისტემის ამოხსნა |
საგანი | მათემატიკა |
მასწავლებელი | თამარ ბუაჩიძე |
სწავლების საფეხური | საბაზო, VIII კლასი |
მოსწავლეთა პროფილი | 28 |
განსაკუთრებული მიდგომების საჭიროებების მქონე მოსწავლეთა რაოდენობა | – |
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები | წრფივ ორუცნობიან განტოლებათა სისტემის ამოხსნის ჩასმის და გრაფიკულად ამოხსნის წესების განმტკიცება; შეკრების ხერხის დაუფლება, რათა მოსწავლემ გაიფართოვოს დასახელებული სისტემების ამოხსნის შესაძლებლობები და შემდგომში ყოველი კონკრეტული ამოცანისთვის შეარჩიოს ამოხსნის ყველაზე რაციონალური გზა წაკითხულის გააზრება / მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ: ტექსტზე მუშაობის, ინფორმაციის დამუშავების, გააზრების, დამახსოვრების, ანალიზის, სინთეზის, ურთიერთთანამშრომლობის უნარები |
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები და ინდიკატორები | მათ. VIII. 5. ამოიცნობს, აანალიზებს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის წრფივ დამოკიდებულებას ასახელებს წრფივ დამოკიდებულებას ალგებრულად მოცემულ დამოკიდებულებას გამოსახავს გრაფიკულად ან აყალიბებს სიტყვიერად მათ. VIII. 7. იყენებს განტოლებათა სისტემებს და უტოლობებს პრობლემის გადასაჭრელად ირჩევს ხერხს და ხსნის ორუცნობიან წრფივ განტოლებათა სისტემას; ახდენს ამონახსნის სიმრავლურ და გეომეტრიულ ინტერპრეტაციას |
რესურსები | სახელმძღვანელო: მათემატიკა, x კლასი. ავტორები: გოგიშვილი, ვეფხვაძე, მებონია,ქურჩიშვილი დაფა, ცარცი, რვეული, სახაზავი, ფანქარი |
აუცილებელი წინა ცოდნა | თვისებები,რომლებსაც ეფუძნება წრფივი ერთუცნობიანი განტოლებიდან მისი ტოლფასი განტოლების მიღება; |
გაკვეთილის სტრუქტურული ერთეულები | A ფაზა - მოლოდინის განსაზღვრა / გამოწვევა მისალმება, ორგანიზება / 3 წთ. / შეფასების კომპონენტების გაცნობა გონებრივი იერიში /4 წთ./ (დასასმელი კითხვები: გაკვეთილის თემის დასახელება; რა ფიგურას წარმოადგენს წრფივი დამოკიდებულების გრაფიკი? რა სახით ჩაიწერება წრფივი ორუცნობიანი განტოლებათა სისტემა? რა შემთხვევაში ეწოდება ორ სისტემას ტოლფასი? თუ სისტემას გააჩნია ერთი, უამრავი ან არცერთი ამონახსნი, მაშინ როგორი ურთიერთგანლაგება აქვთ წრფეებს? რა ეტაპებისგან შედგება სისტემის ამოხსნის ჩასმის ხერხი? და ა. შ. დავასახელოთ რომელი ხერხებით ვიცით წრფივი ორუცნობიანი განტოლებათა სისტემის ამოხსნა; B ფაზა – ცოდნის კონსტრუირება / შინაარსის რეალიზება დაფასთან გამომყავს ორი მოსწავლე და ვაძლევ დავალებას ( ერთს –წრფივი ორუცნობიანი განტოლებათა სისტემის ამოხსნას გრაფიკული ხერხით, ხოლო მეორეს–ჩასმის ხერხით) კითხვებზე პასუხი / 9 წთ./ შენიშვნა: (ამ დროს ვამოწმებ დავალებას) მთელ კლასს სახელმძღვანელოდან წყვილებში წასაკითხად ვაძლევ მაგ.1 დაფასთან აკეთებს ერთ–ერთი მოსწავლე პრეზენტაციას; კითხვა–პასუხი / 7 წთ. / მთელ კლასს სახელმძღვანელოდან წასაკითხად ვაძლევ მაგ. 2 დაფასთან აკეთებს ერთ–ერთი მოსწავლე პრეზენტაციას; კითხვა–პასუხი / 7 წთ. / დისკუსია/ კითხვა–პასუხი ( მასწავლებელსა და მოსწავლეებს შორის) სახელმძღვანელოდან ვაძლევ სავარჯიშოს წყვილებში სამუშაოდ (შემდეგ პრეზენტაცია დაფასთან) / 6 წთ. / C ფაზა – გამთლიანება / რეფლექსია ღია ტიპის კითხვებით მოვახდენ გაკვეთილის თემის შეჯამებას: სისტემების ამოხსნის რომელი ხერხი შევისწავლეთ? შევადგინოთ სისტემის ამოხსნის ხერხების შესაბამისი ასოციაციური რუკა; გააანალიზეთ/შეაჯამეთ და თქვენი სიტყვებით გადმოეცით პირველი და შემდგომი ეტაპები სისტემის შეკრების ხერხით ამოსახსნელად; იმსჯელეთ და გამოიტანეთ დასკვნა რომელი ხერხით არის ხელსაყრელი სისტემის ამოხსნა. / 6 წთ. / საშინაო დავალება: სახელმძღვანელოდან# 1–5 ტესტები; #7–8–9 სიტყვა განტოლების ავტორის შესახებ ცნობების მოძიება /1წთ./ |
შეფასება | მოსწავლეთა შეფასებისთვის ვიყენებ გაკვეთილზე ჩართულობის განმსაზღვრელ შეფასების სქემას. იხ. დანართი „ შეფასების სქემა“ / 2 წთ/ |
воскресенье, 27 ноября 2011 г.
წრფივი ორუცნობიანი განტოლებათა სისტემების ამოხსნა
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий