понедельник, 28 апреля 2014 г.

ღერძული სიმეტრია და პარალელური გადატანა


       მას შემდეგ, რაც 7 კლასის მოსწავლეებს ავუხსენი ღერძული სიმეტრია და პარალელური გადატანა მათემატიკაში,ისტორიის და ხელოვნების მასწავლებლებთან ერთად (მოსწავლეების აქტიური ჩართულობით ), დავგეგმეთ ინტეგეგრირებული ჯგუფური პროექტგაკვეთილი:  მოსწავლეები გამოიკვლევენ  რამდენიმე ქართული ხელოვნების ნიმუშს/ობიექტს (სამება,სიონი, ქაშვეთი, თსუ-ს 1 კორპუსი). ისტორიის მასწავლებლის ხელმძღვანელობით ჯგუფების მიხედვით მოამზადებენ ინფორმაციას აღნიშნულ ობიექტებზე, მოეწყობა ექსკურსია, შეითავსებენ გიდის როლს, ამოიცნობენ აღნიშნულ და სხვა ობიექტებზე ამ გარდამნებს; შეაგროვებენ ინფორმაციას გეომეტრიული გარდაქმნების შესახებ, აღწერენ ამ გარდაქმნებს მათემატიკას, ხელოვნებასა და სხვა სფეროში. მოამზადებენ/გააკეთებენ პრეზენტაციას.

      ამ დავალებით ხელს შევუწყობთ მოსწავლეებში ტრანსფერის უნარის გამომუშავებას. გამოიყენებენ თეორიულ ცოდნას;   მოსწავლეები გააცნობიერებენ, რომ შეძენილი ცოდნა/გამოცდილება შესაძლებელია გამოყენებული იყოს სხვადასხვა სიტუაციაში; დავეხმარებით მოსწავლეებს ნასწავლი საკითხი დაუკავშირონ მსგავს თემებს სხვადასხვა სფეროში.

პროექტ-გაკვეთილის  სახელწოდება:  ღერძული სიმეტრია, პარალელური გადატანა            მათემატიკასა და ხელოვნებაში
პროექტის მთავარი იდეა: მოსწავლეები შეისწავლიან გეომეტრიული გარდაქმნების სხვადასხვა გამოყენებას. გააცნობიერებენ მის მნიშვნელობას/გამოყენებას ყოფით ცხოვრებაში.
პროექტის აქტუალობა: ამ პროექტის მსვლელობისას მოსწავლეები გააცნობიერებენ მათემატიკის, როგორც მეცნიერების მნიშვნელოვან როლს პრაქტიკულ ცხოვრებაში. ხელს შევუწყობთ მოსწავლეებში ტრანსფერის უნარის გამომუშავებას. გამოიყენებენ თეორიულ ცოდნას;   მოსწავლეები გააცნობიერებენ, რომ შეძენილი ცოდნა/გამოცდილება შესაძლებელია გამოყენებული იყოს სხვადასხვა სიტუაციაში.
პროექტის მიზნები:
 მათემატიკა: მოსწავლეს განვუმტკიცოთ განვლილი მასალის ცოდნა. შეძლოს ცენტრული და ღერძული სიმეტრიების განსაზღვრა/ დახასიათება/ერთმანეთისგან განსხვავება,ეომეტრიული გარდაქმნების (ღერძული და ცენტრული სიმეტრიები) სიბრტყეზე შესრულება. კოორდინატების გამოყენება გეომეტრიული გარდაქმნების (ღერძული და ცენტრული სიმეტრიები) შესრულებისა და გამოსახვისათვის.
ხელოვნება: მოსწავლე გაეცნოს ქართულ არქიტექტურაში; მხატვრობაში გამოყენებულ ხელოვნების ნიმუშებს. გამოუმუშავდეთ ხელოვნების ნიმუშის კვლევის უნარ-ჩვევა.
ისტორია: მოსწავლე მოძიებული მასალის საშუალებით გაეცნობა/შეადარებს არქიტექტურის, მხატვრობის უმთავრეს ნიმუშებს. (სამება, სიონი, ქაშვეთი, თსუ და სხვა)
..: მოსწავლემ შეძლოს მოძიება, მომზადება, პრეზენტაცია ისტ- ის საშუალებით 
მონაწილეთა ასაკი:   13-14 წელი
ვადები/ხანგრძლოვობა:  10 დღე
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები,რაც შეიდძლება შეიქმნას: სხვადასხვა პრეზენტაციის ფაილები, ანგარიში, რომელზეც განთავსდება შექმნილი ელექტრონული მასალა. შეიქმნება ბლოგი,სადაც განთავსდება მოძიებული ინფორმაცია
პროექტისთვის საჭირო რესურსი: კომპიუტერი, ინტერნეტი, პროგრამა- geogebra , პროექტორი.
პროექტის მსვლელობა: მას შემდეგ, რაც 7 კლასის მოსწავლეებს ავუხსენი ღერძული სიმეტრია და პარალელური გადატანა მათემატიკაში, ისტორიის და ხელოვნების მასწავლებლებთან ერთად (მოსწავლეების აქტიური ჩართულობით ), დავგეგმეთ ინტეგეგრირებული ჯგუფური პროექტ-გაკვეთილი. საპროექტო  თემის შერჩევის შემდეგ შეიქმნა პროექტის გეგმა და მისი განხორციელების  ეტაპები. მოსწავლეები გამოიკვლევენ  რამდენიმე ქართული ხელოვნების ნიმუშს/ობიექტს (სამება,სიონი, ქაშვეთი, თსუ-ს 1 კორპუსი). ისტორიის მასწავლებლის ხელმძღვანელობით ჯგუფების მიხედვით მოამზადებენ ინფორმაციას აღნიშნულ ობიექტებზე, მოეწყობა ექსკურსია, შეითავსებენ გიდის როლს, ამოიცნობენ ობიექტებზე ამ გარდამნების გამოყენებას; შეაგროვებენ ინფორმაციას გეომეტრიული გარდაქმნების შესახებ, აღწერენ ამ გარდაქმნებს მათემატიკას, ხელოვნებასა და სხვა სფეროში. შეისწავლიან მათემატიკურ ელ. პროგრამა- geogebra-ში ამ გარდაქმნების  შესრულებას. მოამზადებენ/გააკეთებენ პრეზენტაციას.
მოხდება  პროექტის  პრეზენტაცია სკოლის მასწავლებლების და მოსწავლეებისთვის. პრექტის დასასრულს მოსწავლეები შეავსებენ თვითშეფასების ბარათებს.

ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:  ისტ, მათემატიკა, ხელონება, ისტორია
პროექტის ხელმძღვანელი:  თამარ ბუაჩიძე
ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: tamunatam7@gmail.com


















Комментариев нет:

Отправить комментарий